lördag 27 oktober 2018

Snabbrecension av de fem Halloween banorna för Team Fortress 2018

Pd_Monsterbash

Fantastisk design där de två lagen tävlar om att återuppväcka Frankensteins monster i ett slott. Dock är banan väldigt systemkrävande och verkar ofta leda till att servern kraschar. Banan har magi men inga halloweenbossar.

Koth_Cauldron

De två lagen tävlar om att skapa en kraftfull trolldryck (I sann TF-logik använder de två lagen samma gryta). Inga halloweenmonster utom skelett. Detta är lätt den bästa designade banan utan onödiga gimmicks.

Koth_Slasher

Denna bana som utspelar sig på ett läger (för legosoldater?) är lätt bäst designad rent estetisk men är tyvärr ett sådant fullständigt clusterfuck av monster och magier att det är så gott som ospelbart.

Pd_cursedcove

Väldigt chokepoint-fylld karta i en havstad där den odöda piraten Lechuck Davey Jones stundtals dyker upp och ställer till det. Banan känns också stundtals lite för tom; inget speciellt intressant händer när inte skeppet dyker upp.

Pl-Gravestone

Kul koncept med det blå laget som måste förstöra röda lagets häxbrygd med Demomans hembränning och sedan ett race i underjorden men tyvärr lider denna bana av samma problem som alla andra Payload-maps på halloween nämligen att designerna fyller banan med monster och fällor utan mål eller mening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar