lördag 25 november 2017

Jubileum!

Idag är det en stor dag, nämligen hundrajubileum för min blogg! Inte hundra år då så klart, men väl hundra poster. Bloggen har dock funnits i fem år. Det skall fyras med det allra intressantaste och roligaste som finns, nämligen statistik! Först ut kommer info om min hemsida som jag fått via google analytics:



Jag har tappat användare, men å andra sidan använder jag knappt hemsidan till något annat än backup för mina böcker och spel. Kul att folk stannar länge än genomsnittet dock. Nästan, eh, två och en halv minut...(att folk besöker mest 4 på morgonen kan bero på att det är Amerikaner)


När det gäller ålder och kön är väl det mesta rätt uppenbart. De flesta som besöker hemsidan är i min ålder (eller yngre) och män.  Något förvånande är att fördelningen ändå är rätt jämn. Jag tror att det kan bero på trafik som kommer in via wattpad, som har en övervägande kvinnlig publik.


Totalt har hemsidan haft över femtusen unika besökare varav hundra kom in den senaste månaden. Undrar av någon av dem laddade ner ett spel? Nedan kommer lite statistik om min berättelse Jackalopes som ligger på just wattpad!



Jackalopes ligger rätt jämnt runt en unik läsare om dagen i genomsnitt. Inte ett helt dåligt resultat om jag får säga det själv!



En unik läsare är dock inte värt något i sig. Jag vet ju inte om de läst hela boken eller en mening och sen inget alls! Ser man till de som lämnat en kommentar är resultatet mer sparsmakat men ändå förhållandevis högt!



Detta är den viktigaste statistiken för mig eftersom den talar om när läsare valt att inte läsa mer av boken. Jag har alltid haft problemet att första kapitlet är rätt svårforcerat, men för de som tagit sig förbi det kan man se att läsningen är rätt jämn. Mot slutet dalar det bort men det kan bero på att de sista delarna är Tolkien-style appendix som kanske inte alla vill läsa! Toppen nås vid kapitel tre, då Jane tar sig till underjorden och börjar sin utbildning, som jag överlag har fått mycket beröm för.



Här kan man se jackalopes i sin helhet! 2344 unika läsare, 21 delar och 238 personer som röstat på dem under tre års tid. Första delen har för övrigt 1000 views nu så förhoppningsvis blir den featured på wattpad inom kort!

Visste du att min blogg har tre underavdelningar? Räknar man in dem har faktiskt bloggen i sin helhet inte mindre än 180 inlägg! Här är de fyra mest populära/delade/besökta inläggen i varje avdelning.

http://zombienightonline.blogspot.se/2017/09/mad-rez.html
Visserligen är konsten bra och videon rolig, men jag tror största anledningen till att detta inlägg har flest besökare är att den är taggad med BBW.

http://atspela.blogspot.se/2016/08/forsok-till-vikingastil.html
Fortfarande en av de bästa texterna jag skrivit.

http://tymorthetrickster.blogspot.se/2015/08/first-part-of-new-jackalope-book.html
Uppföljaren till Jackalopes som aldrig blev av, eftersom jag började jobba med spel mer eller mindre på heltid.

http://youknowbatsy.blogspot.se/2014/10/snabbanalys-av-samtliga-karaktarer-i.html
Någon som minns min Batman-blogg? Nej? Nå. i alla fall var min drift med figurerna i Arkham-serien populärast. Lätt när man är det enda inlägget.



Till sist vill jag dela denna lilla bild på ett mini-projekt jag jobbar på.  Spelmotorn Visual Novel Maker har äntligen släppts (mer än ett år försent) och jag för att lära mig motorn vill jag göra ett kort spel som utspelar sig på ett hemsökt tivoli. Om någon mot förmodan minns min gamla bok Super Power and The Mushroom-shaped Giga Ship hoppas jag göra en spelversion när jag bemästrat denna spelmotor! God jul och gott nytt År och ett stort tack för att du läser min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar