söndag 27 september 2020

Låtom oss (Supersnabb)läsa Sonic (IDW) nummer 7

Återigen gör jag en supersnabb genomläsning av den senaste Sonic-serien medan jag funderar på något mer intressant att ersätta den med. Jag kommer inte att säga så jättemycket om själva serien utan istället visa några av mina favoritscener. 


Det borde vara förbjudet för någon som ser så löjlig ut som Robotnik gör att samtidigt lyckas se så skrämmande ut.


Så Robotnik var egentligen Metal Sonic. Betyder det att serien gör en adaption av Sonic heroes av alla spel? Jag minns att Archie-versionen av Sonic fick mycket kritik för att ägna sina sista nummer åt en jättelång adaption av Sonic unleash. Oh well. Jag måste säga att jag gillart.


Slutet av numret är i alla fall rätt fint och refererar slutet av Sonic Forces. Även om det spelet var både dåligt rätt spelmässigt och stundtals hade en väldigt töntig handling så var slutscenen när den mörka och dystra rebelbasen byts ut mot en vit hall och en blomma väldigt fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar