söndag 3 juni 2018

Mysterious Revenge



Mysterious Revenge är ett detektivspel där du antar rollen som en ung kvinna vid namn Jolene. Du har precis flyttat till en ny stad och fått jobb i en butik. Dock försvinner dock föreståndaren på ”affärsresa” och mystiska saker börjar ske. Detta är en recension på demon som visar på spelets första tio minuter.

Spelet har en väldigt realistisk ljudbild och atmosfär med regnstorm och grafik som verkligen ser stadsmässig ut. Det finns ett tydligt narrativt fokus och spelets karaktärer introduceras med en klar ”roll” och viktiga platser visas systematiskt upp. Jag uppskattar även att det redan från början finns tydliga val för spelaren som man får kan tänka sig får konsekvenser i det färdiga spelet. Jag känner dock att spelskaparen, trots att denna person har en klar och bra handling, inte har helt hundraprocentig koll på språket vilket leder till stundtals märklig meningsbyggnad och syftning. Valet att kräva extra knapptryck för att komma igenom karaktärernas ”...” dialog känns inte heller så där 100%-ig.


Det märks även att detta spel är ett work in progress eftersom huvudpersonen bär den standardutrustning som följer med defaultkaraktären i rpgmaker. Det skär sig lite när en huvudperson i en modern detektivhistoria bär på ett svärd och riddarhjälm. Trots dessa skavanker tror jag spelskaparen är något stort på spåret. Fortsätter de att bygga vidare på sina styrkor (miljöbygge och narrativt fokus) och stärka sina svagheter (dialog) kan det här bli en helt fantastisk story!

1 kommentar:

  1. Thanks so much for the review, it is of great honor! I am currently developing more fully the story. and I am going to take these weaknesses of my game and strengthen them. I never noticed that equipment area LOL XD, got to totally fix that. I plan on finishing episode one of this game by September, and I am putting together a plan for further release during the months leading there. Once again thank you for adding to my day with this honest review! Keep up the hard work Erik!

    Below is Translated With Google (Swedish Version)
    --------------------------------
    Tack så mycket för översynen, det är av stor ära! Jag utvecklar för närvarande historien mer fullständigt. och jag kommer att ta dessa svagheter i mitt spel och stärka dem. Jag märkte aldrig att utrustningsområdet LOL XD fick fixa det helt. Jag planerar att avsluta episod ett av detta spel i september, och jag lägger ihop en plan för ytterligare frisättning under de månader som leder där. Återigen tack för att du har lagt till min dag med denna ärliga recension! Håll upp det hårda arbetet Erik!

    SvaraRadera